bogserbåt fryken 2
- m/s munter
bogserbåt fryken 2
har strandat för gott i lidköping... någon som har foto från förr?
- Attachments
-
- PICT2968.JPG (65.15 KiB) Viewed 12171 times
- m/s munter
- Lars Johnson
-
Re: bogserbåt fryken 2
Bogserbåten Fryken 2 har inte strandat för gott. Hon kommer att sjösättas sommaren 2011, ny ägare Christer Sjöstedt Sjö & Miljö, hemma hamn Hällekis Vänern.
- Skepparättling
Bomber å granater, det var trevliga nyheter.
Tar mig friheten:
Välkommen ombord Kapten
Tar mig friheten:
Välkommen ombord Kapten
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
- m/s munter
vårda den ömt...
-
Instämmer med föregående talare. Var rädd om denna fina båt och återkom gärna med utförliga lägesrapporter efterhand!
Jag ser fram emot att få se Fryken 2 i sjön igen efter alla dessa år på land. Men de gångna åren på landbacken har nog inte varit negativa för båtens bevarande. Den föregående ägaren har lagt ner ett rent otroligt renoveringsarbete och jag hoppas att även han får tillfälle att se "sin" älskade båt sjösättas.
Jag ser fram emot att få se Fryken 2 i sjön igen efter alla dessa år på land. Men de gångna åren på landbacken har nog inte varit negativa för båtens bevarande. Den föregående ägaren har lagt ner ett rent otroligt renoveringsarbete och jag hoppas att även han får tillfälle att se "sin" älskade båt sjösättas.
- m/s munter
om jag tror rätt så ska sjöstedt inte ha båten som lustjakt utan slit o släng, gasbött arbetsredskap... som en bogserbåt är till för.. och slita ut den.. kan inte tänka mig att han uppskattar den flera tusentimmars inredningen med kök/maskinrum kombinationen... Herr muddervärk sjöstedt får väl bidra med lite bilder till oss... eller om spion Claes dykare kan få några läckra foton till oss.
- Klas Andersson
Spion !!??
Ok jag håller väl lite koll i Hamnen nu när du emigrerat !
instämmer i din uppfattning
det aktuella företaget har redan 2 "objekt" i Hönsäters Hamn som enligt rykte skall skrotas !
en nerriggad pålkrans ponton och en pråm !
De ligger bredvid ett annat objekt ! nämligen DRAGÖ !
företagets 2 ? gångbara " pontoner med grävskopa på " har jag inte sett till på hela förra sommaren !
ligger kanske infrusna i nån vik på Kållandsö ? där dom brukar vara och gräva ?
Va vet jag
så jag tvivlar på att den här kommer att ligga still i Hönsäters Hamn, men som sagt ! vad vet jag !
Ok jag håller väl lite koll i Hamnen nu när du emigrerat !
instämmer i din uppfattning
det aktuella företaget har redan 2 "objekt" i Hönsäters Hamn som enligt rykte skall skrotas !
en nerriggad pålkrans ponton och en pråm !
De ligger bredvid ett annat objekt ! nämligen DRAGÖ !
företagets 2 ? gångbara " pontoner med grävskopa på " har jag inte sett till på hela förra sommaren !
ligger kanske infrusna i nån vik på Kållandsö ? där dom brukar vara och gräva ?
Va vet jag
så jag tvivlar på att den här kommer att ligga still i Hönsäters Hamn, men som sagt ! vad vet jag !
Mvh Klas