Jaha, jag får väl ge mig då.
Men i en båt jag körde som hade dysa funkade det inte alls.
Isen samlades i dysan så det blev tvärstopp.
Balder Viking o co har väl dysor för manövreringsförmågan på oljefälten, inte för att det är bra i is.
Stig Samuelsson wrote:Jaha, jag får väl ge mig då.
Men i en båt jag körde som hade dysa funkade det inte alls.
Isen samlades i dysan så det blev tvärstopp.
Balder Viking o co har väl dysor för manövreringsförmågan på oljefälten, inte för att det är bra i is.
Det spelar nog stor roll hr dysan är konstruerad och monterad åxå, på Oden sitter ju propellrarna ganska djupt åxå...
Igår vid 10:30 angjorde Balder Viking utsprångskajen i Härnösand, där dykare från Frogdyk väntade, de arbetade under vattenlinjen vid fören på babordssida. Vid 18 tiden flyttade de sig till djuphamne för att sedan lämna Härnösand strax innan 20 på kvällen. Har ingen aning om vilka problem det var med fartyget. På bild 1 och 3 kan ni se stegen som dykarna använde.
Atle assisterar just nu Helena ut från Sundsvall, men det går tydligen så trögt att Ymer är på väg för att hjälpa till!! Ymer är nu SO om Örnsköldsvik.
Man kan utan tvekan säga att de har lite problem med att få ut fartyget Helena från Sundsvall, kolla AIS:en! I ca 4 timmar har man legat på samma plats utanför Åstön och kämpat! Och här pratar vi om två isbrytare med 22.000 hk var plus krängningsystem!