kompå att jag hade dessa två bilder från Karlsborg sen längesedan vet inget namn på dom
men båten som lossas av Liebherr maskinerna är fotad någongån krång 99 / 2001
och den med Volvon är fotad kring 2001/02
Johnny Eneroth Tog Några bilder från sin mobiltelefon i Docksta. Där Hans Oskar lämnade Eol och Carrier 2 för Vintervila. På väg hem hittade han John Ekman på uppdrag i Ångermanälven.
Jag kan väl komplettera vad Jonny skrev i samband med bilderna. Isens tjocklek sista biten in till kajen i Docksta var 30-40 cm. Pråmen lämnades ute på fjärden och Eol fick klara sista biten själv.
Båtarna som John Ekman assisterade i Ångermanälven var Furioso till Lungvik och Laska till Väja.
Kom precis från mitt garage som ligger mittemot Nol och där är Dynan och assisterar vid en som sitter fast i "proppen"(animar-s enl. ais).
Tyvärr motljus från Nolsidan och mobilkamera så ingen bild.....
Perra wrote:Visst var DAGNA nästa båt till karlsborg??
hon befinner sig då för tillfället i finska viken
Det verkar vara ett jäkla pusslande för rederierna för att få frakterna lönsamma. Som det ser ut nu blir det tomt den här veckan. Nästa vecka kommer Griftborg prel. med massaved/flis från Ventspils och lastar sen massa/papper. Kolla i forumet på www.karlsborgshamn.se, där lägger jag upp det jag vet. Det känns lite för lokalt att diskutera den saken på det här forumet
Mvh
Anders Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge