här är lite av årets upplevelser so far... Vi Mötte Nossan tom påväg söder ut på ett stilla Vänern. akter om oss gick Diana och därefter kom ett fartyg med massaved norr ut.. ja det var full rulle på "havet" denna underbara kväll utanför Hindens rev.
I Dellen sjön fann vi två fina båtar, Fortuna och Dellen. den sistnämnda har tillbringat sitt 150åriga liv i denna sjö,!
I Gävle hamn såg vi något som har varit en båt.. med den absolut värsta flaggan jag sett!
Köpmanehamn Dalslandskanals ände ligger alex Halling fortfarande dock i rät risigt skick. en vacker plats med släta klippor
Flytetyg mm från 09
- m/s munter
Re: Flytetyg mm från 09
Härliga bilder M/S Munter!
Och en synnerligen väderbiten flagga och välanvänd? båt?
Och en synnerligen väderbiten flagga och välanvänd? båt?
Fartyget i Hudiksvall,är inte det Tjurkö som Djurgårdsvarvet säljer??
- m/s munter
japp stämmer. nuvarande ägare är en snickarfirma enligt infotavla.
Det är bara o shoppa!!
Det är bara o shoppa!!
Haha,nja..känns som min #fritid# är räddad 10 år framåt............. (kort på mitt lilla Fartyg)
- m/s munter
ser ut å vara dyr i drift och uppvärmning!! men helt klart stenhård att cruza runt me!! ingen kommer ihåg en fegis
Känner Munter för en bogsering från Stockholm till GBG,så är ja intresserad,eller om du vet nån annan.......kan tyvärr inte gå i kanalen,för lång,så de blir och åka runt..
- m/s munter
Såga av och svetsa ihop.!
nja jag kryper snart ner i vinteidet i Sjötorp
nja jag kryper snart ner i vinteidet i Sjötorp
- Skepparättling
Billigt fritidsproblem/nöje beror på hur man ser det. Väderbiten kan man väl lungt säga:m/s munter wrote:
http://www.blocket.se/gavleborg/Stalbat ... .htm?ca=14
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge