The shipyard O. Smith, Stadskanaal, Holland built in 1920 the Dutch schooner Avontuur, 1923 renamed Catharina and in 1932 Spes. In 1937 she stranded on the Swedish coast (place?), refloated and sold to Swedish owners. In 1977 she was sold to Panama as Avontuur. Last year she was sold and will be rebuilt as a pleasure craft. Her new owner asked me for more information and photo's during the time she sailed under Swedish flag. Perhaps someone can help him and me.
1937, May: sold to partowners John Sigfrid Andersson, Djupekås.
1962, April: new managing owner Verner Ingvar Andersson, Djupekås.
In coasting until 1976; sold in Oct 1977 to Panama.
svenbsven
Registreringsdatum: 12 februari 2008
InläggPostat: ons feb 13, 2008 11:34 am Rubrik: Spes under panamaflagg?
Märkligt, jag seglade jungman en sommar ombord i Spes ( 1960). Verner Andersson som skeppare och hans broder Bengt som "styrman".
Spes lär ha seglat " fisketurer" från Sölvesborg de sista åren under Svensk flagg. Jag har aldrig hört om någon strandning. En bogsering efter maskinhaveri är det enda jag hört talas om. Finns det ytterligare information beträffande Spes fortsättning så är jag intresserad.
ben wrote:The shipyard O. Smith, Stadskanaal, Holland built in 1920 the Dutch schooner Avontuur, 1923 renamed Catharina and in 1932 Spes. In 1937 she stranded on the Swedish coast (place?), refloated and sold to Swedish owners. In 1977 she was sold to Panama as Avontuur. Last year she was sold and will be rebuilt as a pleasure craft. Her new owner asked me for more information and photo's during the time she sailed under Swedish flag. Perhaps someone can help him and me.
Was looking for information about the photo I just have scanned. When I found your request for a picture under Swedish flag
Attachments
Spes av Djupekås f Stig Eld.jpg (48.01 KiB) Viewed 11904 times
Mvh
Anders Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Hallo recently I came across this postcard.
On the backside it's printed:
Klipper AVONTUUR acc 24 pers.
inl: Zeilvaart Enkhuizen
Zuiderhavendijk 101
1601 JB Enkhuizen, Holland
tel:02280-12424
"""""""""""
But this must be another Avontuur !?
It's posted in 1988
Attachments
Mvh
Anders Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge