Var under början av 60-talet jungman och senare bästeman ombord på denna skuta innan jag gjorde lumpen och började på sjöbefälsskolan i stockholm. Jag vet att hon brann utanför Helsingborg och sedmera kondemerades och blev nattklubb där. Vet att hon varbyggd i Danmark,
men vore kul att veta mer om hennes tidigare öden.
M/S Heimdal
M/S Heimdal
brasiliensvensk
-
m/s Heimdal
Nej! Heimdal var en 3-mastskonare. Jag var på väg till Danmark 26 juni 1961 och säg röken i Öresund! Fakta på www.viken.cc/sjofpop10.html Hälsn. Jan
M/S Heimdal
Tack för svaren, men det mesta visste jag redan. När riggades hon om från 3-mastskonare till motorfartyg med bara två master och lastbommar.
brasiliensvensk
- Skepparättling
Re: M/S Heimdal
Inget bra svar men i skeppslistan fr 1960 anges hon som 3 msk (inte matskedar). Har tyvärr inte alla årgångar av ekonomiska skälBjörne wrote:Tack för svaren, men det mesta visste jag redan. När riggades hon om från 3-mastskonare till motorfartyg med bara två master och lastbommar.

Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
-
m/s Heimdal
Enl. Svensk Sjöfarts Tidning redovisning av Handelsflottans förändringar 1961 under rubr. Artändringar står det: Andra halvåret: Heimdal ändrad till motorfartyg. Då branden skedde 26 juni torde väl ändringen skett första halvåret MVH Jan