Gullbergskajen Göteborg
Gullbergskajen Göteborg
Här kommer jag sätta in bilder på fartyg jag fotograferat här på vår kaj.
- Attachments
-
- Bild 035.jpg (72.41 KiB) Viewed 14933 times
-
- Bild 034.jpg (79.96 KiB) Viewed 14934 times
-
- Här hjälper killarna på Gotenius varv "Bordysund" att vända.
- Bild 033.jpg (115.81 KiB) Viewed 14934 times
-
- Här kommer hon in på sin egen maskin
- Bild 030.jpg (74.29 KiB) Viewed 14933 times
Last edited by Nico on 14 Dec 2007, 17:50, edited 1 time in total.
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Ångaren Trafik från Hjo
Nu har skeppet fått ett namn tack vare tugtrafik.
- Attachments
-
- Bild 026.jpg (85.41 KiB) Viewed 14967 times
-
- Bild 028.jpg (75.89 KiB) Viewed 14970 times
Last edited by Nico on 14 Dec 2007, 17:12, edited 2 times in total.
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
TRAFIK
Ångaret TRAFIK från Hjo
http://www.trafik.just.nu/
Re: TRAFIK
Man tackar //Nico
tugtrafik wrote:Ångaret TRAFIK från Hjo
ISOLDA 08-01-15
Jag såg idag att dom bogserade ut Isolda från Gotenius varvets docka och då passade på att ta lite nya bilder.//NIco
- Attachments
-
- Isolda 08-01-15.jpg (118.87 KiB) Viewed 14545 times
Gotenius varv 08-01-15
Så här ser det ut hos Gotenius varv idag den 15/1-08. Båda dockorna har flyttats ut från sina platser för att en muddringsverk skall kunna få plats basängen som blivit alldels för grund på senare tid måste rensas enligt uppgifter jag fått.
- Attachments
-
- Gotenius Varv.jpg (102.52 KiB) Viewed 14542 times
VARNING!
Det är inte alla entusiaster som lyckas!
- Attachments
-
- trist.JPG (70.76 KiB) Viewed 14325 times
-
- Skepparättling
Är det förtöjt för storm idag 18/1 2008 längs "Dödaskeppenskaj" eller "Suckarnaskaj"
som jag också har för mig att Gullbergskajen kallats, kärt barn har många namn.
Annars kanske vi får se fler syner liknand de som visas på "Tugtrafiks" bild.
Last edited by Skepparättling on 18 Jan 2008, 12:02, edited 1 time in total.
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Hehee ju dom flesta har här varit på kajen och titta till sina båtar/fartyg och surrat fast lösa delar...även jag har hållit på hela dagen för att förbereda mig inför stormen som ska komma..men det sista jag hörde så skulle det inte alls bli så mkt som först var propagerat om //Nico
skepparättling wrote:Är det förtöjt för storm idag 18/1 2008 längs "Dödaskeppenskaj" eller "Suckarnaskaj"
- Skepparättling
Nyfiken.
En annan tråd på forumet hävdar en regnig vinter, jag för min del upplever den blåsig.
Hur står det till vid Gullbergskajen ikväll 22/2 -08 det varnas för 1 m över normalvatten. På grund av kraftig blåst som ska ha sin kulmen i skrivandes stund.
Undrar en som sitter säkert på landbacken ca 80 och nån meter över havet.
Hur står det till vid Gullbergskajen ikväll 22/2 -08 det varnas för 1 m över normalvatten. På grund av kraftig blåst som ska ha sin kulmen i skrivandes stund.
Undrar en som sitter säkert på landbacken ca 80 och nån meter över havet.
Mvh
Anders
Anders
I stormens spår..
Så här såg det ut på Gullbergskajen den 22/2 klockan 16.30 Vattnet steg väldigt snabbt och överaskade många. Även om vi var beredda på det, så kunde ingen av oss tro att det skulle bli så högt. se själv på bilderna jag tog mitt i kaoset.//N (tyvärr glömde jag ändra på datumet i kameran som ni ser) ;(
- Attachments
-
- 100_2155.JPG (114.74 KiB) Viewed 13403 times
-
- 100_2156.JPG (129.76 KiB) Viewed 13402 times
Re: VARNING!
RENSNING PÅGÅR....återkommer med bilder från det.
Alla dom sjunkna fartygen har tagits upp och håller på att huggas upp i skrivande stund. Tyvärr högs även fartyget som syns på land upp.
Alla dom sjunkna fartygen har tagits upp och håller på att huggas upp i skrivande stund. Tyvärr högs även fartyget som syns på land upp.
tugtrafik wrote:Det är inte alla entusiaster som lyckas!
-