John Charlton
- Arne Balderud
John Charlton
Hejsan, vad vet vår samlade expertis om John Charlton som ligger i Göteborg. Arne
Senaste NYTT John Charlton
Det är 2 killar som äger den idag och den ligger på utsidan om min här på Gullbergskajen.Arne Balderud wrote:Hejsan, vad vet vår samlade expertis om John Charlton som ligger i Göteborg. Arne
JC är förlängt i två omgångar och är nu ca 10 meter längre än originallängden allt har skett under kontrollerade former från Sjöfartsverket. Killarna har jobbat med den kontirnuerligt och det senaste som hänt att styrhytten och däckshuset under fick en omgång av färg samt nya batterier sattes in och diesel fylldes på och snart skall motorn testköras efter en längre stunds vila. För övrigt är JC enligt mig i TOPSKICK och verkligen ett klipp för den som söker ett fartyg av den här typen.//Nico
Ett tillägg: Har pratat med killarna och fått veta att ett ytrymme där bla hjälpmotorn, generatorn och vissa pumpar sitter håller på renoveras och rustas upp samt att elsystemets ska gås igenom.
PS är det något speciellt du undrar så fråga gärna.
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.