Hej undrar om det finns information om hur man gör en godkänt öppning i skotten. (typer av skottluckor som är godkända) kanske rent av någon som vet var man hittar ritningar för att kunna tillverka sådant själv eller likn...detta hittade jag på sjöfartsverketshemsida..Gångjärnsupphängda dörrar. Där det är tillåtet att installera dessa dörrar, skall de ha samma täthet och styrka som det skott de är placerade i samt vara försedda med indikering till bryggan
//Nico
Vattentäta skott
Vattentäta skott
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Japp jag fick länken dit tidigare så jag har kikat in deras hemsida...hurdan är deras prissättning typ vad tror du en dörr i ca storlek 190X50 skulle kosta isåfall och hur handlar man hos dom...letar man fram varan själv som på en bilskrot eller gör dom det åt dig //Nicolaban wrote:Fartygs skroten i Grenå har färdiga, det är antagligen billigare än att bygga själv, för kabel genomföringar är typ "roxtec" glander att rekomendera. Lite fibbliga att jobba med, men täta o brandsäkra blir dom.
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Det var länge sen jag var där, men priserna var ok då, gissar på 1000-2000:- för en dörr. Enklast att ringa dit o fråga.
Jo man knallar omkring i stora hangarer med prylar, dom har allt!! Det är små radhus områden med styrhytter, osv osv...
Helt klart värt ett besök, ett måste för alla ägare av pensionerade skepp! Och alla andra med....
Jo man knallar omkring i stora hangarer med prylar, dom har allt!! Det är små radhus områden med styrhytter, osv osv...
Helt klart värt ett besök, ett måste för alla ägare av pensionerade skepp! Och alla andra med....
Okej låter finemang då har man verkligen chans o hitta det man söker//Nicolaban wrote:Det var länge sen jag var där, men priserna var ok då, gissar på 1000-2000:- för en dörr. Enklast att ringa dit o fråga.