Skärgårdstrafik i Kalix

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
GS

Skärgårdstrafik i Kalix

Post by GS »

Kommer det att finnas någon skärgårdbåt tillgänglig för hugade turister och andra som är sugna på vackra och unika skärgårds-scenerier, under sommaren 2007 i Kalix? Ungefär som m/s Sandskär gjorde turer. Jag vet (tror?) att någon båt utgår från Haparanda hamn, någon kanske från Storön, och kanske Laponia från Luleå lägger till någon gång i närheten.

Men finns det någon som går från kolkajen i nästan centrala Kalix?

mvh Göran S
Börje Åström

Post by Börje Åström »

"Där älven möter havet" står det i turistbroschyrerna från Kalix. Jo GS, det var jag som hade Sandskär i 7 år och dessutom roliga år.
Tyvärr har det inte funnits någon båt sedan vi slutade och kolkajen som du kallar "det nästan centrala Kalix" kanske har ätits upp av "det nya centrala Kalix". :cry:
GS

Post by GS »

Ja, där ser man ... Tack Börje för svaret, men nog hade jag önskat att någon tagit upp din fallna kaptensmössa.

Ett tag tyckte jag att jag såg ditt leende ansikte skymta förbi, men det är ju långfredag, så den synen får väl katalogiseras i facket bland uppenbarelserna. Om min syn hade varit riktig så hade den helt visst burit budskap om mänsklighetens sju goda år!

mvh Göran S
Post Reply