A-slupar
- m/s munter
Re: A-slupar
Då borde du polera alla däcksribborna av mässing! På västkusten var det för salt så det rostade under dem så de demonterades på nya varvet ka4.
Är det raka rör på era ventilatorer, trattarna? Så det regnar rakt ner, tänkte på att dom va brassade föröver på bilden.
Är det raka rör på era ventilatorer, trattarna? Så det regnar rakt ner, tänkte på att dom va brassade föröver på bilden.
Japp det är raka rör men det är sällan det regnar in.. Om det inte blåser allt för hårt förstås eller hård motsjö då
får man brassa dom akter ut.
får man brassa dom akter ut.
- m/s munter
Min tratt till machinrummet har i helgen fått ett nytt tygtätning, ej med på bild, av äkta trekronor tyg med stämpel o allt.
Vilket jag just inser att ja glömde sätta på.... Det brukar rinna in en hel del vatten när det regnar.
Förresten! Är det nån som har pejlskivor som passar dessa fästen ?
Vilket jag just inser att ja glömde sätta på.... Det brukar rinna in en hel del vatten när det regnar.
Förresten! Är det nån som har pejlskivor som passar dessa fästen ?
Jag tror att jag har en, jag fick den av en, numera avliden, granne som jobbade på KA4
theoneanduno
- m/s munter
Är det till salu?
Ja svanhalsen på maskinrummet kan det skvätta in en hel del i.
Jag har tänkt göra nya galonskydd till samtliga ventiler då de gamla är slut,får väl se när det blir av.
Är bryggan på Munter hembyggd eller han det göras innan den blev civil?
Jag har tänkt göra nya galonskydd till samtliga ventiler då de gamla är slut,får väl se när det blir av.
Är bryggan på Munter hembyggd eller han det göras innan den blev civil?
Den är din när du hämtar den! Har för tillfället ingen kamera så jag kan fota den men det är säkert en sådan.
theoneanduno
- m/s munter
Göttmos. Då kan man ju pejla loss!
Angående flybridgen, så byggdes den väl om på ka4. Sen styrningen och gangsterkepsen är nog Uno pappa till? Eller?
Angående flybridgen, så byggdes den väl om på ka4. Sen styrningen och gangsterkepsen är nog Uno pappa till? Eller?
- m/s munter
Göttmos. Då kan man ju pejla loss!
- m/s munter
förra veckans sommarvärme o stilla vindar lockade ut Munter ur kanalträsket o ut i Vättörn på lite semester..
sen letade hon sig in i kanalens djupaste hålor vid lanthöjdens gamla krokiga tarm. Där känns det som att åka båt i ett dike mitt i skogen.. vilket det ju är..
sen letade hon sig in i kanalens djupaste hålor vid lanthöjdens gamla krokiga tarm. Där känns det som att åka båt i ett dike mitt i skogen.. vilket det ju är..
Vad är det för tekniska data på A-sluparna? Är de alla lika stora eller skiljer det sig något beroende på när de byggts? Väldigt kul att ni lägger upp bilder här samt att ni håller båtarna igång för framtiden. Har de haft olika inriktning/ändamål?
Fredrik Ahlman
- m/s munter
godmöran Trollhättan, du kan läsa massa på hemsidan om A-sluparna
http://www.digisign.se/a-slup/page21/page21.html
http://www.digisign.se/a-slup/page21/page21.html