..på besök utanför Slite, Gotland. 26.000-tonnaren med hemmahamn Hong Kong skall ibörjan på nästa vecka avsegla till Florida. För tillfället har Sunnanvik avslutat sin första resa till fartyget och vid midnatt är det dags för det andra lasset.
Fartygsinformation:
IMO nr 9136474
Signal VRVF7
Byggd 1997
Ägare: Great Happy Shipping, Hong Kong.
Någon som kan ta reda på mer så vore det intressant. Besättningen ombord består av indier så kommunikationen är något begränsad!
Trevlig helg!
/KRNI
Great Happy...
-
- Posts: 65
- Joined: 14 Feb 2005, 21:03
Re: Läktring
Luftlossning till läktringsbåten, dubbla slangar i ett luftlossningspaket och en returluftslang. Vid varje läktring används ett förligt och ett aktra paket, denna resa (den tredje resan) så lossas till deras lucka 3 och 5. Tyvärr har jag ingen översiktsbild, men här är en bild på hur det ser ut på deras lastluckor. Vi använder både egna och läktringsbåtens kranar. Dock är det inte alltid de fräschaste kranar de har och när krok/block på ca 0,5 ton kommer svingande i 2-meters stötar så gäller det att se upp!Rolle wrote:Använder ni Great Happys kranar , blåser ni med tryckluft eller är det skruvar och elevatorer har aldrig sett en Cementbåt. Men vatten och cement är ju en dålig kombinasion skulle gärna se en bild på läktringen
På bilden ses en indisk styrman. Antagandet beror på de rena kläderna!
/KRNI