Vad jag förstår så assisteras QE 2 på dessa bilder. Vi ser vad som händer, men vilken båt, hur och varför?
Som vanligt när jag gör något så blir det i fel ordning och jag är för lat för att ändra. Börja bakifrån.
Vad hände egentligen här?
- Börje Åström
- Posts: 544
- Joined: 20 Mar 2005, 21:33
- Location: Kalix
Vad hände egentligen här?
- Attachments
-
- Q E 2 (1).jpg (26.2 KiB) Viewed 9244 times
-
- Q E 2 (2).jpg (23.03 KiB) Viewed 9244 times
-
- Q E 2 (3).jpg (23.23 KiB) Viewed 9244 times
-
- Q E 2 (4).jpg (23.67 KiB) Viewed 9244 times
Hej!
Om jag inte tar fel så är det Multi Mammut som det handlar om 050617,
sänder med länken på alla bilder:
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 402264.ece
Hälsningar
Lars Gustafson
Om jag inte tar fel så är det Multi Mammut som det handlar om 050617,
sänder med länken på alla bilder:
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/ ... 402264.ece
Hälsningar
Lars Gustafson
Gusten
- Börje Åström
- Posts: 544
- Joined: 20 Mar 2005, 21:33
- Location: Kalix
Hej.
Det fanns på nätet för något år sen en filmskvens på en norsk lotsbåt som gjorde 2 st. 360* rollar i dåligt väder, det mest otroliga var att motorn gick hela tiden, man såg det på avgaserna.
Och från usa såg jag en bildserie om en bogserare som hade en tom pråm på släp i kraftig medström på Hudson R. det bar sig inte bättre än att båten fick en lös tross i propellern, motorn tvärstannade och pråmen med sin lutande stäv körde över båten i minst 5-6 knop, under vattnet for båten och kom upp igen utan master och skorsten(det måste vara en jäkla känsla att råka ut för detta.) För att inte tala om när pushbåten
Cahaba 1979 i Alabama river fastnade med någon vajer kvar på pråmen och stöp med bredsidan under bron.
Hälsn.
Det fanns på nätet för något år sen en filmskvens på en norsk lotsbåt som gjorde 2 st. 360* rollar i dåligt väder, det mest otroliga var att motorn gick hela tiden, man såg det på avgaserna.
Och från usa såg jag en bildserie om en bogserare som hade en tom pråm på släp i kraftig medström på Hudson R. det bar sig inte bättre än att båten fick en lös tross i propellern, motorn tvärstannade och pråmen med sin lutande stäv körde över båten i minst 5-6 knop, under vattnet for båten och kom upp igen utan master och skorsten(det måste vara en jäkla känsla att råka ut för detta.) För att inte tala om när pushbåten
Cahaba 1979 i Alabama river fastnade med någon vajer kvar på pråmen och stöp med bredsidan under bron.
Hälsn.
Håkan Sundström