Bildgalleri
Hej, Ja Rolle, du är säker på att lägga in bilder här du , ett tag sen jag gjorde det, men blir väl under sommarn här, det är ju oftast samma båtar som kommer till Husum, och jag har väl de flesta på bilder nu. Men ialla fall, Glad midsommar på dig och alla andra här på fallrepet, kommer att va ledig ett tag nu utan datorer odyl.
Hälsningar
Hälsningar
Håkan Sundström
- Magnus Wadell
- Administratör
Halifax, Nova Scotia
Lite bilder från sjöfartsstaden Halifax.
- Attachments
-
- Bluenose II
- _DSC9674.JPG (91.9 KiB) Viewed 18348 times
-
- Theodore Too
- _DSC9655.JPG (109.45 KiB) Viewed 18352 times
-
- Plattform under konstruktion.
- _DSC9703.JPG (130.26 KiB) Viewed 18350 times
-
- Svitzer är representerade även här.
- _DSC9686.JPG (135.88 KiB) Viewed 18356 times
-
- K181 museibåt
- _DSC9675.JPG (111.88 KiB) Viewed 18350 times
-
- Sjömätaren Acadia
- _DSC9667.JPG (116.02 KiB) Viewed 18345 times
-
- Silva, byggd 1939 i Karlstad.
- _DSC9661.JPG (134.86 KiB) Viewed 18343 times
- Skepparättling
Re: Halifax, Nova Scotia
Magnus Wadell wrote:Lite bilder från sjöfartsstaden Halifax.
4 åringen ropade BOSSE BOGSERBÅT.... , från andra sidan av rummet när jag kollade tråden
Det finns hopp, eller är det stackars barn
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
- Magnus Wadell
- Administratör
Re: Halifax, Nova Scotia
Haha ja det verkar lovande. På kajen hade dom en liten butik med Theodore/Bosse-grejer, bla en fin liten badkarsmodell: http://www.murphysonthewater.com/theodo ... t/Shop.php (nej, jag har inte provision )Skepparättling wrote:Magnus Wadell wrote:Lite bilder från sjöfartsstaden Halifax.
4 åringen ropade BOSSE BOGSERBÅT.... , från andra sidan av rummet när jag kollade tråden
Det finns hopp, eller är det stackars barn
- Skepparättling
Re: Bildgalleri
Höstens händelse vid Vättern.
Den årliga indockningen vid Motala, gott om plats....
Vadstena, Kind och Kung Sverker stod för det yrkesmässiga resten fritidsbåtar
Läste någonstans på nätet om ett/en 3 msk som där beskrevs som 3 motorskepp.
I min okunnighet om militärafarkoster, tycker att bifogad okänd borde platsa som ett sådant. Men jag antar att jag snart blir "upplyst".
Annars vet jag att 3 msk naturligtvis står för 3 matskedar Om det hade varit ett recept men om fartyg som 3 mastskonare.
Vidare dockades det in en A-slup, som är den enda av de militära som trängt in i kålroten, men den hamnar i A-slup tråden.
I min okunnighet om militärafarkoster, tycker att bifogad okänd borde platsa som ett sådant. Men jag antar att jag snart blir "upplyst".
Annars vet jag att 3 msk naturligtvis står för 3 matskedar Om det hade varit ett recept men om fartyg som 3 mastskonare.
Vidare dockades det in en A-slup, som är den enda av de militära som trängt in i kålroten, men den hamnar i A-slup tråden.
- Attachments
-
- Motala Docka 20081010.jpg (122.33 KiB) Viewed 18090 times
-
- Motala Docka 20081010_2.jpg (91.22 KiB) Viewed 18093 times
-
- okänd Motala Docka 20081010.jpg (105.1 KiB) Viewed 18089 times
Mvh
Anders
Anders
Från Trollhättan tidigare idag:
/Jan W
/Jan W
-
Fotat under Liljeholsbron förra veckan...till salu.
- Attachments
-
- ATT1415925.jpg (39.75 KiB) Viewed 17490 times
- Skepparättling
fundering
Inte mycket man ser av skrovet. Men en del detaljer jag såg tyckte jag påminde om Motala Verkstad, vilket tydligen var fel..Fartygsintresserad wrote:Fotat under Liljeholsbron förra veckan...till salu.
Ny utkomna Örjans skeppslista 2008 anger:
TB 362 Egil ex Egil ex Egil TB 179 ex Col No9
SDGH 4615
34,87x6,95
byggort Stockholm årtal 1899
Svensk skeppslista 1935 anger Gävle som byggort..
Någon som vet med säkerhet.
Mvh
Anders
Anders
- Magnus Wadell
- Administratör
Lite från Klaipeda 081128, stor fin hamn har dom med mycket intressant att skåda.
-
En bild tagen med mobilkameran: Vinga
- Attachments
-
- ATT873338.jpg (31.54 KiB) Viewed 17168 times
-
"okänd" är en 200-båt
Skepparättling wrote:Höstens händelse vid Vättern.
Hjälp mig med all info som tänkas kan om gamla kustbevakningsfartyg
Bakom denna länk finns ett litet bildspel om bogsermotorbåten ÅRÅS äventyr under 2008:
http://tugtrafik.se/aras2008/
http://tugtrafik.se/aras2008/
Noget nyt om LUNDE?Fartygsintresserad wrote:En bild tagen med mobilkameran: Vinga
M/S TANGO i Lödöse, fartyget ligger vid fd. varvskajen för tekniskt underhåll på huvudmaskinen. Samtidigt överhalas hjälpkärrorna.
Fredrik Ahlman