HEJ
Pinsamt värre, en fråga på hemmaplan. Jo jag undrar faktiskt om det är någon på forumet som vet något om fartyget "sigrid af Köpenhamn" som sedan en tid ligger i Trollhättan?
Jag har själv sett den tidigare på håll men idag då det bjöds på fint höstväder tog jag mig en promenad fram till fartyget. Dett bär som sig bör med det namnet en dansk flagg. Ser ut att vara alternativt varit en mindre passagerarbåt uppskattningsvis något i 20-25m klassen. Fartyg i stål från typ 60 talet, blått skrov med vitt bygge. Ligger i dag vid brygga strax ovan 2:ans sluss.
Någon som vet något om fartyget?
SIGRID AF KÖPENHAVN
SIGRID AF KÖPENHAVN
Fredrik Ahlman
Re: SIGRID AF KÖPENHAVN
Möjligen SIGRID, signal OX2052, byggd 1963 Jachtwerft Berlin, Berlin. 71 brt 21 nrt 23.54 x 4.70 x 1.70 m. Ägare: Himmerige ApS, Filmbyen 22, DK-2650 Hvidovre.
Det danska fartygsregistret ligger ute på Internet.
Det danska fartygsregistret ligger ute på Internet.
Last edited by Torsten H on 09 Sep 2009, 11:39, edited 1 time in total.
HEJ
Tack , det låter troligt (filmbyen-film i väst). Jag har undrat lite och måtten verkar stämma med min uppskattning och även åldern på fartyget. Skall ta en bild med digitalkamera en dag men hade ingen med mig igår.
På vilken www adress finner jag det danska skeppsregistret?, vore kul att veta. Jag gjorde nämnligen själv en snabb sökning på equasis men fann inget eftersom bruttovikten är för låg för att tas med i det registret.
Tack , det låter troligt (filmbyen-film i väst). Jag har undrat lite och måtten verkar stämma med min uppskattning och även åldern på fartyget. Skall ta en bild med digitalkamera en dag men hade ingen med mig igår.
På vilken www adress finner jag det danska skeppsregistret?, vore kul att veta. Jag gjorde nämnligen själv en snabb sökning på equasis men fann inget eftersom bruttovikten är för låg för att tas med i det registret.
Fredrik Ahlman
skibsregister.dma.dk
Lite märkligt kanske, men registerton (brutto-netto) är ett rymdmått - 2,83 kubikmeter.
Lite märkligt kanske, men registerton (brutto-netto) är ett rymdmått - 2,83 kubikmeter.