Hälsningar
Magnus Wadell wrote:Lite bilder från sjöfartsstaden Halifax.
Haha ja det verkar lovande. På kajen hade dom en liten butik med Theodore/Bosse-grejer, bla en fin liten badkarsmodell: http://www.murphysonthewater.com/theodo ... t/Shop.php (nej, jag har inte provisionSkepparättling wrote:Magnus Wadell wrote:Lite bilder från sjöfartsstaden Halifax.
4 åringen ropade BOSSE BOGSERBÅT.... , från andra sidan av rummet när jag kollade tråden
Det finns hopp, eller är det stackars barn
Inte mycket man ser av skrovet. Men en del detaljer jag såg tyckte jag påminde om Motala Verkstad, vilket tydligen var fel..Fartygsintresserad wrote:Fotat under Liljeholsbron förra veckan...till salu.
Skepparättling wrote:Höstens händelse vid Vättern.
Den årliga indockningen vid Motala, gott om plats....
Vadstena, Kind och Kung Sverker stod för det yrkesmässiga resten fritidsbåtar
Läste någonstans på nätet om ett/en 3 msk som där beskrevs som 3 motorskepp.
I min okunnighet om militärafarkoster, tycker att bifogad okänd borde platsa som ett sådant. Men jag antar att jag snart blir "upplyst".
Annars vet jag att 3 msk naturligtvis står för 3 matskedarOm det hade varit ett recept men om fartyg som 3 mastskonare.
Vidare dockades det in en A-slup, som är den enda av de militära som trängt in i kålroten, men den hamnar i A-slup tråden.
Noget nyt om LUNDE?Fartygsintresserad wrote:En bild tagen med mobilkameran: Vinga