Bildgalleri
Här kommer M/S TINTO av Trollhättan. Fartyget ägs sedan två månader av ett rederi i Trollhättan. Fartyget drivs av Vargön Shipping AB. Det var minst 35 år sedan ett lastfartyg var registrerat med Trollhättan som hemmahamn. Tinto är på 1555 dwt. Tyvärr en bild med mobilkamera.
- Attachments
-
- Bild006.jpg (21.68 KiB) Viewed 20654 times
Seeland
Hej
Skickar en bild på Seeland som lossar massaved i Husum
Det är första gången jag ser just den här båten, men Navalis kör för Husum med en hel del av sin övriga flotta regelbundet.
Ha det bra alla önskar
Skickar en bild på Seeland som lossar massaved i Husum
Det är första gången jag ser just den här båten, men Navalis kör för Husum med en hel del av sin övriga flotta regelbundet.
Ha det bra alla önskar
- Attachments
-
- 100_4127 seel.jpg (124.14 KiB) Viewed 20564 times
Håkan Sundström
- Boris Wall
Re: Fartyg i Askersund
"Snäckbåten" i Askessund - byggd 1898 som läktare av A Andersson, Harge för Axel Giöbel, Harge. Reg oktober 1923 som m/s Oden på Skånska Cement AB, Hällekis. Säld till 1978 till Hans Althaus och användes/används till utställningsfartyg för att visa och förs'lja snäckor och koraller.Magnus Wadell wrote:Fartyg i Askersunds hamn den 6 februari.
Reg nr 7130, bygggd 1898 i Harge, L=27,3 m B= 6,8 m D= 2,33 m
Brutto: 138,80 ton, netto 90,55 ton.
Allt enligt "Vätterbåtar" av Harry Karlsson, som även har startat sjöfartsmuseet i Askersund.
- Skepparättling
Re: Fartyg i Askersund
Museet har nu mera Askersuns Kommun lyckats lagt i MalpåseBoris Wall wrote:"Snäckbåten" i Askessund - byggd 1898 som läktare av A Andersson, Harge för Axel Giöbel, Harge. Reg oktober 1923 som m/s Oden på Skånska Cement AB, Hällekis. Säld till 1978 till Hans Althaus och användes/används till utställningsfartyg för att visa och förs'lja snäckor och koraller.Magnus Wadell wrote:Fartyg i Askersunds hamn den 6 februari.
Reg nr 7130, bygggd 1898 i Harge, L=27,3 m B= 6,8 m D= 2,33 m
Brutto: 138,80 ton, netto 90,55 ton.
Allt enligt "Vätterbåtar" av Harry Karlsson, som även har startat sjöfartsmuseet i Askersund.
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
- Tomas Olsson
Öppna Wlan i fler och fler hamnar nu.
Så bidrar med en färsk bild
Så bidrar med en färsk bild
- Attachments
-
- Mega Liepaja 071122 liten.JPG
- Mega vid kort kaj I Liepaja
- (202.58 KiB) Downloaded 334 times
- Tomas Olsson
- Tomas Olsson
Några maskinrumsbilder ifrån en bogserbåt som mest puttarpå.
- Attachments
-
- Vatten läkage i turbin HM1
- 1eng vattenläckage turbin (Medium).JPG (92.1 KiB) Viewed 19170 times
-
- Översyn, kolbyte PM2
- servie PM2 mask (Medium).JPG (84.99 KiB) Viewed 19172 times
-
- Separator i delar
- Glad motorman (Medium).JPG (108.31 KiB) Viewed 19172 times
Simson
Hej.
Tänkte jag skulle lägga in en bild på en gammal goding från Husum
Strandrensar båten Simson på ett kort tagit på 70-talet, som jag har fått till uppgift att vidareförmedla på forumet. Fanns i husum från 40-talet till slutet på 70, och blev sedan i vanlig ordning såld till Stockholmsområdet, så är det någon här som kan säga om den känner igen han skulle det vara roligt att veta, men förmodligen är den väl ombyggd till oigenkännlighet. org. motorn 1 cyl råolje Bolinder sedan bytt till en BM 1054.
Hälsn.
Tänkte jag skulle lägga in en bild på en gammal goding från Husum
Strandrensar båten Simson på ett kort tagit på 70-talet, som jag har fått till uppgift att vidareförmedla på forumet. Fanns i husum från 40-talet till slutet på 70, och blev sedan i vanlig ordning såld till Stockholmsområdet, så är det någon här som kan säga om den känner igen han skulle det vara roligt att veta, men förmodligen är den väl ombyggd till oigenkännlighet. org. motorn 1 cyl råolje Bolinder sedan bytt till en BM 1054.
Hälsn.
- Attachments
-
- Simson.jpg (35.3 KiB) Viewed 18994 times
Håkan Sundström
Möte med lindön under vår resa till göteborg
Här kommer en bild vi tog under resan när Lindön passerade oss vid första slussen...som ni vet så har turfärjor förtur i slussarna.//Nico
- Attachments
-
- Lindön.jpg (70.6 KiB) Viewed 18952 times
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Compoundmaskin
En compoundmaskin.
- Attachments
-
- compoundmaskin.jpg (124.83 KiB) Viewed 18825 times
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Bärgning
Hej.
Jag måste bara hälsa till er alla med en gammal bild från Husum
Bärgningen av den ryska båten Kreva som blev uppkörd på "Slemgrundet " av en skeppare som inte orkade(eller tordes) vänta på lotsen, nog lite väl mycket supar ialla fall sa utredningen.
Jag måste bara hälsa till er alla med en gammal bild från Husum
Bärgningen av den ryska båten Kreva som blev uppkörd på "Slemgrundet " av en skeppare som inte orkade(eller tordes) vänta på lotsen, nog lite väl mycket supar ialla fall sa utredningen.
- Attachments
-
- Kreva1a 1.jpg (130.26 KiB) Viewed 17398 times
Håkan Sundström