Fick just höra att Motala Express eventuellt är såld till Stockholm (Strömma??) och skall in i dockan i Motala för att kapa stäven för att kunna passera slussarna på resan till Stockholm. Någon som vet? Kanske någon på Djurgårdsvarvet som har henne till försäljning vet?
Bankiren
Motala Express
- Magnus Wadell
- Administratör
- Posts: 366
- Joined: 28 Oct 2004, 11:22
- Contact:
- Skepparättling
- Posts: 994
- Joined: 16 Nov 2005, 02:05
- Location: Forsaviken
Re: gärsgårdsforum
Nu har det hänt och gissa vem som var där......Magnus Wadell wrote:gärsgårdsforum
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Re: Motala Express
Haha, snyggt Anders!
Re: Motala Express
Hoppas för allt i världen att det inte är Strömma kanal som som lagt sina smutsiga pengastinna fingrar på den stackars gamla damen!
Re: Motala Express
Googlar man på Claes Insulander så får man upp en hel del om tankarna varför och så vidare man tänker sig denna flytt av ME.
Claes Insulander är ju en stor drivande eldsjäl i S/S Mariefred, jobbar ju hela året med henne. Sedan tror jag att KG Knutsson ligger bakom med en hel del kapital, så kulor finns, bara att hoppas att inte Strömma blir inblandade för mycket
Z
Claes Insulander är ju en stor drivande eldsjäl i S/S Mariefred, jobbar ju hela året med henne. Sedan tror jag att KG Knutsson ligger bakom med en hel del kapital, så kulor finns, bara att hoppas att inte Strömma blir inblandade för mycket
Z
- Skepparättling
- Posts: 994
- Joined: 16 Nov 2005, 02:05
- Location: Forsaviken
Re: Motala Express
Visst är det ångbåts fantasten Knutsson (kulor) som ligger bakom. Ångfartygs AB Stockholms omgifningar, har ägt henne som sedan våren 2005.
Den största anledningen till varför flytten till Stockholm kom till. Är nog att hon i Vättern inte får ta lika många passagerare som i Mälaren.
En miss av våra styrande??? eller är det som vanligt okunskap?
I och med det blev det ohållbart att försöka driva henne i Vättern.
Allt har att göra med att "Näckroshavet" just klassas som ett innanhav. Med krav på en massa vattentäta skott som ingen hade hört talas om 1895.
Och det finns inga förmildrande regler för veteraner.
Den största anledningen till varför flytten till Stockholm kom till. Är nog att hon i Vättern inte får ta lika många passagerare som i Mälaren.
En miss av våra styrande??? eller är det som vanligt okunskap?
I och med det blev det ohållbart att försöka driva henne i Vättern.
Allt har att göra med att "Näckroshavet" just klassas som ett innanhav. Med krav på en massa vattentäta skott som ingen hade hört talas om 1895.
Och det finns inga förmildrande regler för veteraner.
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
- Skepparättling
- Posts: 994
- Joined: 16 Nov 2005, 02:05
- Location: Forsaviken
Re: Motala Express
Jag vet att damen för alltid lämnat detta vatten men kan inte låta bli att drömma mig tillbaka.
dessa rörliga bilder gör det lättare att drömma:
http://www.youtube.com/watch?v=9e7a1X4W ... D8rRRVXEPH
dessa rörliga bilder gör det lättare att drömma:
http://www.youtube.com/watch?v=9e7a1X4W ... D8rRRVXEPH
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
-
- Posts: 351
- Joined: 15 Nov 2011, 18:15
- Location: Moth Virgin; exil-östgöte
Re: Motala Express
Jag hoppas fortfarande att du har fel ...