Ja du Anders ! man kan sucka....eller gapskratta !
vilket många gör !
skulle kunna tänka mej att det finns personer som
haft nära koppling till detta "museum"
och som nu dansat steppdans hela helgen !
"svinhugg går igen" heter det ju !
i inslaget på din länk frågar reportern :
Varför är detta vraket inte intressant längre ?
Svaret från Vänermuseét = RP :
det är relativt modern och vi vet hur hon såg ut och var byggd. samt :
sökandet efter Trollhättan fortsätter
...men ...

Carl var byggd 1892 sjönk 1921. Trollhättan var byggd 1862 och sjönk 1881
skillnaden är max 30 år !
Väner museét tänker alltså¨lägga sina marinarkeologiska resurser på att hitta ett vrak som det finns bilder på ! kanske även ritningar -skulle inte förvåna mej ! fartygstypen nära massproducerades !
Däremot just carl kan jag svårligen tänka mej att det går att hitta en ritning på !
för det kan väl inte vara så att Carl är "död" i den mediacirkus som Museét
sedan länge bedrivit ?nu gäller det att rädda de spillror som kan finnas kvar av den "personkult" som man sedan länge jobbat på att bygga upp?
Vän av ordningen frågar sig varför det varje gång museét skall dyka krävs en hel Armada ! kustbevakning.flottan ! och nu Armedykare från Eksjö!!och TV!
När det bevisligen går utmärkt för "amatörer" att i det tysta på ett proffisionellt sätt göra jobbet ?
Även museéts personal vet jag har en yrkesdykarlicens ,som krävs för att själv få dyka på "arbetstid"
Men att ta lokal hjälp och utnyttja det otroligt lugna fina dykväder som har varit i sommar var tydligen inte intressant
lätt att tro att man trummade på den stora "Mediatrumman"
och det tog tid att organisera, Allt bara för att få maximal focus på just museét och dess anställda
Så nu fortsätter Museét sökandet efter Trollhättan ....
visserligen osannolikt de hittat henne ...på egen hand ! men ...
Då skulle vi kanske kunna få se en upprepning av detta fiasko !
För tänk OM ! det finns personer som vet vad som Verkligen hände med Trollhättan !och var hon finns !
Men som hellre skulle äta en burk mask ! än att tala om för Vänermuseét var ens en gammal eka ligger!!
(Personligen skulle jag tycka mask vore gott i en sån situation !

)