KRONÖ har enligt uppgift fått ny ägare!

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Börje Åström
Posts: 544
Joined: 20 Mar 2005, 21:33
Location: Kalix

KRONÖ har enligt uppgift fått ny ägare!

Post by Börje Åström »

Enligt(som man säger)vanligvis välinformerade källor har KRONÖ sålts till Rundviks Rederi AB eller till någat annat av Anders DeWall:s närstående bolag.
Riktig roligt :D tycker jag att privata redare fortfarande ser framtid i bogserbåtsnäringen. I det här fallet är väl framtiden utstakad, eftersom KRONÖ förmodligen har Holmsund som hemmahamn, i många år framöver.
Lite skvaller till, men inte från så välinformerade källor. Wiréns har visst någon större bogserbåt på gång men inte någon "vinterbåt"?
brs
Posts: 4
Joined: 28 Aug 2008, 10:29
Location: Härnösand

Re: KRONÖ har enligt uppgift fått ny ägare!

Post by brs »

sleipner
Posts: 26
Joined: 14 Dec 2007, 08:22
Location: Kåge

Re: KRONÖ har enligt uppgift fått ny ägare!

Post by sleipner »

Hej Börje/
Det är trevligt att Du är med oss på detta forum. Som den äkta entrepenör som Du, av födsel och ohejdad vana är,
tycker jag, som Du, att det är en viktig nyhet Du delgett oss om KRONÖ.
Det har ofta visat sig i detta forum, att Du är en tillförlitlig källa i allt som har med BOGSERFARTEN att göra.
Det vore bra om De Wall opererar KRONÖ.
Det är ett företag som vet och kan förutsättningarna för att bedriva BOGSERFART i vår generation.
En svårighet för dagens bogsebåtsoperatörer är att få tag på bogsebåtsfolk med den rätta praktiken och
känslan för "båtkörningen/assistansen"
Både Du och jag vet att den bästa skolningen för sådana fanns hos Er och Era kollegor inom den norrlänska
bogserbåtsnäring som tillhandahöll bogserbåtstjänster som erbjöd ALLT ifrån havsflottnig via hamnbogsering till
bärgning. osv..........
Anders De Wall är en sådan entrepenör och det vore roligt om hans företag får utvecklas positivt.
Många goda hälsningar från sleipner 8)
Huvudintresset är havsflottningsepoken.
Post Reply