BOHUS1

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
tugtrafik
Posts: 265
Joined: 30 Jan 2006, 11:13
Location: Forsvik: Göta Kanals höjdpunkt
Contact:

BOHUS1

Post by tugtrafik »

Thorskogsbogseraren BOHUS1 är till salu.
Hoppas någon vill rädda den!
http://www.blocket.se/vasternorrland/Bo ... .htm?ca=18
http://www.tugboatlars.se/Bohus.htm
Image
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: BOHUS1

Post by Fredrik »

Honom hade jag gärna lagt vantarna på, men hoppas nu för böveln ingen drömmare slår klorna i han!
Då är slutet inte många år bort!
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: BOHUS1

Post by zoroaster »

Säjer bara ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHH, men drömmare kan man väl va ändå.
Tänk å sitta där med en pråm på släp och lyssna till semins ljuva dunk.
Tror jag slänger ut käringen säljer huset och stålbåten för vad går upp mot en liten bogserare

:P Z
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Re: BOHUS1

Post by Husum »

Hej, den klarar ju 20t gränsen också, undra föresten hur det går med dom nya reglerna om egenkontrollen på dom, har en 12 tonnare själv
H
Håkan Sundström
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: BOHUS1

Post by Fredrik »

Vad gäller stabilitet så har man en chans men vad gäller inspektioner och annat så kan ni glömma alla gamla krokar och dylika anordningar!
Efter mina samtal med prasselverket tidigare så är det bara till att skära bort allt gammalt!

Chansen att få dessa anordningar godkända är som att låta en apa pricka en månlandning!

Förbannade jävla paragrafryttare!
Min erfarenhet är att det bara handlar om pengar & pengar, och avgifter och sen toppat med en skvätt pengar igen! Och för att göra det hela ännu krångligare så kan man alltid få en ny handläggare när den gamle slutat, eller gett upp!

Så att du får börja om från ruta ett med alla så kallade misstag den tidigare gjort! Vilket återigen handlar om pengar!
Länge leve trasselverket, det är skönt att veta att vi bidrar till AP fondernas miljon bonusar! Då gör åtminstone pengarna nytta!

Det roliga är att när vintern kommer så skriker hela kusten efter just dessa små bogserare som tjänat rikets kuster i nära hundra år! (Men godkända är dom minsann inte idag!)
Nä fan den dagen vi godkänner dem lär helvetet frysa till is (även kallat trassel verket!)
Post Reply