Bogserbåten Ala fått nytt liv och nu är till salu

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
motorman
Posts: 12
Joined: 17 Oct 2009, 21:29

Re: Bogserbåten Ala fått nytt liv och nu är till salu

Post by motorman »

Svårt att motstå frestelsen att få ta hand om denna gamla dam, finns möjligen mer info och bilder att tillgå?

Mvh Motorman
User avatar
Arne Balderud
Posts: 234
Joined: 20 May 2005, 18:44
Location: Karlstad

Re: Bogserbåten Ala fått nytt liv och nu är till salu

Post by Arne Balderud »

Synd att de inte lade stråken med plåt i "rätt" riktning långskepps. Hoppas också att de inte lagt dubbelt.
motorman
Posts: 12
Joined: 17 Oct 2009, 21:29

Re: Bogserbåten Ala fått nytt liv och nu är till salu

Post by motorman »

Ja det får man verkligen hoppas att dom inte bara dubblat plåten... Ingen som varit och kikat på henne? Det vimlar ju inte av småbogserare till salu i denna storlek, så det vore kanske ett tillfälle att köpa denna?
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: Bogserbåten Ala fått nytt liv och nu är till salu

Post by Fredrik »

Jodå mina herrar, av en ren slump så råkade jag hamna på ett mindre marin jobb. Av fritidsmodell vill säga!

Tror ni inte jag får syn på Ala ståendes uppallad lite längre ner på grusplanen.

Jag var naturligtvis tvungen att släppa allt och glida ner dit för an närmare inspektion. Och tyvärr mina herrar, i princip hela skrovet från vattenlinjen och ner är dubblat.

Synd på så mycket arbete. Och inte konstigt att hon då är till salu, att få igenom henne i en besiktning är mer eller mindre omöjligt..
motorman
Posts: 12
Joined: 17 Oct 2009, 21:29

Re: Bogserbåten Ala fått nytt liv och nu är till salu

Post by motorman »

Fy vilket helgerån :( Det är ju bara att förstöra ett fint skrov! Vem vill börja riva i det nu, det är ju dubbelt arbete :cry: Tack för informationen iaf!
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: Bogserbåten Ala fått nytt liv och nu är till salu

Post by Fredrik »

Kan bara hålla med, hade det bara varit några plåtar hade jag nog inte brytt mig men nu när det var hela skrovet så var det en helt annan femma...
Post Reply