Salongs inredning

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
Fredrik

Salongs inredning

Post by Fredrik »

Vi ska snart börja inreda Johns akter igen, eftersom det nu är helt rent där efter en brand som lär ha härjat där när frälssningsarmen rattade skutan.

Så nu eftersöker jag bilder på trevliga "äldre" inredningar gärna bilder på salonger. Men allt är av intresse.
Jag uppskattar inredningar med pärlspont, och inrutade paneler mm i äldre men ljus stil.

Har funnit det lite knöligt att få tag i bilder på hur våra gammla trotjänare ser ut på insidan.

Mvh Fredrik :D
gurra_58

Re: Salongs inredning

Post by gurra_58 »

Fredrik wrote:Vi ska snart börja inreda Johns akter igen, eftersom det nu är helt rent där efter en brand som lär ha härjat där när frälssningsarmen rattade skutan.

Så nu eftersöker jag bilder på trevliga "äldre" inredningar gärna bilder på salonger. Men allt är av intresse.
Jag uppskattar inredningar med pärlspont, och inrutade paneler mm i äldre men ljus stil.

Har funnit det lite knöligt att få tag i bilder på hur våra gammla trotjänare ser ut på insidan.

Försök att titta på länken www.merihistoria.fi.Det fanns också många andra intressanta sidor på www.smu.fi Sidorna har för det
mesta även svensk text,dessutom kan man kontakta dom för mer info
gurra_58

Post by gurra_58 »

Fredrik wrote:Vi ska snart börja inreda Johns akter igen, eftersom det nu är helt rent där efter en brand som lär ha härjat där när frälssningsarmen rattade skutan.

Har detta att göra med denna. http://www.tugboatlars.se/Timmer.htm
Fredrik

Post by Fredrik »

Ska titta på ditt tips, men jag förstår inte din fråga?
Jag renoverar John men några planer på timmerbogsering finns det inte idag.
gurra_58

Post by gurra_58 »

Fredrik wrote:Ska titta på ditt tips, men jag förstår inte din fråga?
Nää de tror inte jag heller men är det frågan om samma båt eller är det något annat.Hittade en sida med en massa
olika salongsinredningar men har tyvärr tappat bort var det var.Kan ha varit något marinmuseum i Södra Finland
tex Kotka.Tyvärr väldigt finskt där men det finns något i Åbo också.Ska se vad jag hittar
gurra_58

Post by gurra_58 »

Fredrik wrote:Ska titta på ditt tips, men jag förstår inte din fråga?

Här fanns en del att gå igenom.Översätt med tex www.lexikon24.nu.Det var så många så jag orkar inte leta genom alla

http://www.nba.fi/fi/smm_linkit
Fredrik

Post by Fredrik »

Tackar och bockar, underarbetet nästan klart nu så snart blir det till att börja med reglarna!
Post Reply