Tänkte starta en ny tråd för alla fartyg som sjunkits eller övergivits. Några hittar man på ex Google/Eniro´s kartor.
Känner någon till något om det här övergivna/sjunkna fartyget på Ljusterö väsbystrand?
Hittade en bild på (om man bläddrar ner lite) http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
Övergivna, sjukna fartyg
Övergivna, sjukna fartyg
- Attachments
-
- Sjunket vrak i Väsbystrand, Ljusterö.
- 19_6_2007_019.jpg (91.82 KiB) Viewed 6190 times
- Klas Andersson
Re: Övergivna, sjukna fartyg
Det hade jag faktiskt missat, tack för tipset.
Hej!
Här kommer en dålig bild på fyrmastskonaren M/S Inger av Härnösand, hon sjönk i slutet av 70-talet i Grekland och detta är det sista synliga av henne i maj 1984.
Jag seglade på Inger mellan 1957-1963, och det är inte roligt att se sådana här bilder på en skönhet som Inger.
Här kommer en dålig bild på fyrmastskonaren M/S Inger av Härnösand, hon sjönk i slutet av 70-talet i Grekland och detta är det sista synliga av henne i maj 1984.
Jag seglade på Inger mellan 1957-1963, och det är inte roligt att se sådana här bilder på en skönhet som Inger.
- Attachments
-
- Inger som vrak.jpg (46.63 KiB) Viewed 6013 times
Här är ännu en övergiven halv-sjunkenskuta i Port Said i början av suez kanalen. Historien om henne är att ägarna fick kvarstad, men smet.
kaptenen lär ha hamnat i fängelset, då hamnen inte fick betalt (berättat av hamnlotsen)
Tittar man på google maps så ser ni henne tydligt i yttre hamnbasängen, tydligen är det standard att fartygs som inte löses ut hamnar där som blivande vågbrytare!
kaptenen lär ha hamnat i fängelset, då hamnen inte fick betalt (berättat av hamnlotsen)
Tittar man på google maps så ser ni henne tydligt i yttre hamnbasängen, tydligen är det standard att fartygs som inte löses ut hamnar där som blivande vågbrytare!