B/B Bergvik / Strängnäs
-
B/B Bergvik / Strängnäs
Är det någon som känner till var Bergviks Deutz kommer från. köpt från danmark ? och vad var tanken bakom att kosta på ett motor byte på henne. deutzen kan enligt deutz själva ge c.a eller drygt 800 hk som den är. tacksam för svar .
-
Re: B/B Bergvik / Strängnäs
motorn kom från en fiske båt som hade brunnit så pappa köpte den å bytte för att de skulle vara lättare att andvända bergvik på vintern de gjordes på varvet som vi hade då korsholms varvet
-
tack anders. skulle vara roligt att höra mer. vilken fiskebåt,skulle ni ha den mellan korsholmen / dalarö, lite stor . men luna fanns ju där före, och en liten brötbåt. ulf dinensons milos. min faxe. det var jobigt besvärligt och kallt vill jag minnas.men fint som ... på sommarn.
-
tjena är det nåt så slå en pling så kan ja hjälpa till me de ja kommer ihåg om bergvik 070 557 23 97 anders
-
I kontraktet står det tvåmastad har jag sett nu, men min mor sa alltid att hon hade tre master
från början...hon lever inte heller längre , så jag har ingen att fråga. Det kan ha varit något annat
hon menade ex. en klyvarbom ?
från början...hon lever inte heller längre , så jag har ingen att fråga. Det kan ha varit något annat
hon menade ex. en klyvarbom ?