Mina bilder från Elbe laddas upp på Tugboatlars

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
bm1113
Posts: 71
Joined: 03 Aug 2008, 23:14
Location: Kalix
Contact:

Mina bilder från Elbe laddas upp på Tugboatlars

Post by bm1113 »

Hej tänkte bara tipsa om någon som säkert många av er vet om har skickat en hel del bogserbåts bilder åt Lars som jag tog på bilsemestern i Somras mestadels bilder från Elbe och Hamburg men även några från Göteborg tex ;)

så håll utkik i hans Uppdateringar ;)
http://www.tugboatlars.se/Tugboatlars.htm


Tack Lars med :)
MVH Alexander

ps i stort sett alla bilder är tagna från Hotellrummet på Golden tulip intil Airbus så kan varmt rekomendera det för båt intreserade var ju rena rama E4a trafiken där :D lite skilnad igemfört med Kalix och Karlsborgs Hamn :mrgreen:
Mvh Alexander
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Re: Mina bilder från Elbe laddas upp på Tugboatlars

Post by Husum »

Hej Alexander, fina bilder uppskattas säkert av dom som tittar på hemsidan, jag har slut på mina bilder, så här i efterhand ångrar man att inte kameran var med oftare under min timmerdragnings epok. har ju funnits hur många olika båtar som helst att fota, men det var väl det att man var så mitt uppe i alltihopa att man inte tänkte på att dokumentera sitt yrke
trevlig helg alla
Håkan
Håkan Sundström
bm1113
Posts: 71
Joined: 03 Aug 2008, 23:14
Location: Kalix
Contact:

Re: Mina bilder från Elbe laddas upp på Tugboatlars

Post by bm1113 »

Tackar ja nog är det så trots att man bara fått se Bogserare från land så önskar man att man haft kamera och fotat de man han se hann ju själv aldrig se Flottningen men såg ju när de drogs pråmar men och andra sidan de kamerorna man hade då hade ju långt ifrån optiken man har nu så hade väll bara blivit flugskitar med en stor pråm på bilderna ;)

men nu gör jag så då man även fotar maskiner och lastbilar jag gör iordning kameran för foto innan jag själv vet vad det är :D
Mvh Alexander
bm1113
Posts: 71
Joined: 03 Aug 2008, 23:14
Location: Kalix
Contact:

Re: Mina bilder från Elbe laddas upp på Tugboatlars

Post by bm1113 »

Laddade upp en film från när de 349 meter långa och 43meter breda CGM CMA Norma anländer till Hamburg ;) av någon anledning så var man ju i extas så blev inte så mycket film :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=WISsIBbnoBo

här ser ni en bild någon meter in ifrån Hotellrummet ;)
Image
Mvh Alexander
Post Reply