SKEPPARÄTTLING har fått tillökning i familjen.

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

SKEPPARÄTTLING har fått tillökning i familjen.

Post by Nico »

Vill bara passa på GRATULERA till en trevlig och för många av oss en riktig klippa och hjälp i nöden kille för tillökning till familjen. Hoppas att du fortsätter besöka Fallrepet trots det stora ansvaret som följer med den nyfödde;) GRATTIS!

Alla ni som känner eller har blivit hjälpt av denna superkille, visa er uppskattning//Nico
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Post by Husum »

Hej.
Då får jag gratulera Anders m. familj så mycket till detta. :D :D
Ha det bra och sköt om er.
Hälsn
Håkan Sundström
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

Post by Magnus Wadell »

Grattis!
User avatar
Skepparättling
Posts: 994
Joined: 16 Nov 2005, 02:05
Location: Forsaviken

Stort Tack

Post by Skepparättling »

Jag tackar ödmjukast för dessa gratulationer.

Och jag hade egentligen inte tid att terrorisera er förut då detta var nr 4 i skaran. Men mej får ni dras med till nån låser dörrn och slänger bort nyckeln. :wink:

474 visningar på ett forum för nyfödda? Nåja han blir den 6:e generationen (som vi känner till just nu) i rakt nedstigande led på Vättern och fick sitt namn Carl (bland annat) efter sin farfars farfarsfar. Som deltog i bondeseglationen med limsten från Harge till Jönköping med så kallade "Råbockar/Hargepesar". Så lite sjöfarts anknutet är det väl.

Tilllagt 9 april:

Född den 12:e mars, Brutto: 0,003815 ton, LöA 0,52 m :wink:
Sedan skulle jag göra mig till och ange födelsetiden i glas, men där var det stopp. Letade upp på WWW att et glas motsvarar en halvtimma. han skulle då vara född vid 30 och 1 halvt glas (15.15).
Var det så eller var det någon brytpunkt mitt på dagen?
Mvh
Anders

Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

Re: Stort Tack

Post by Nico »

skepparättling wrote:Jag tackar ödmjukast för dessa gratulationer.

Och jag hade egentligen inte tid att terrorisera er förut då detta var nr 4 i skaran. Men mej får ni dras med till nån låser dörrn och slänger bort nyckeln. :wink:

474 visningar på ett forum för nyfödda? Nåja han blir den 6:e generationen (som vi känner till just nu) i rakt nedstigande led på Vättern och fick sitt namn Carl (bland annat) efter sin farfars farfarsfar. Som deltog i bondeseglationen med limsten från Harge till Jönköping med så kallade "Råbockar/Hargepesar". Så lite sjöfarts anknutet är det väl.

Tilllagt 9 april:

Född den 12:e mars, Brutto: 0,003815 ton, LöA 0,52 m :wink:
Sedan skulle jag göra mig till och ange födelsetiden i glas, men där var det stopp. Letade upp på WWW att et glas motsvarar en halvtimma. han skulle då vara född vid 30 och 1 halvt glas (15.15).
Var det så eller var det någon brytpunkt mitt på dagen?
Hehee..nog var det allt mkt sjöfarts anknutet...hoppas den lille o dom stora mår bra...kul att se o läsa att du är tillbaka ;)
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Post Reply