reparation DeLux..

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Shipwright
Posts: 52
Joined: 24 Nov 2007, 11:21
Location: Stockholm

Post by Shipwright »

Jag gillar folk som har bra lösningar, spikpistolen är onekligen en sådan.
Jag väntar med spänning på att få se båten här på ostkusten.
Det finns säkert någon som vill betala hutlösa pengar för en sjönära lägenhet längs Stockholms kajer om ägaren tröttnar på kompostering till sjöss!
User avatar
m/s munter
Posts: 642
Joined: 14 Oct 2007, 11:19
Location: Sjön Viken Götakanal
Contact:

Post by m/s munter »

därför bor jag i galvad nitad plåtburk!! slipper jag att det växer tusilago i bordläggningen :lol:
Shipwright
Posts: 52
Joined: 24 Nov 2007, 11:21
Location: Stockholm

Post by Shipwright »

Låter jätte mysigt det oxå......
Akta dej för plåtmasken, den brukar slå till på bobåtar med gamla elsystem :wink:
User avatar
m/s munter
Posts: 642
Joined: 14 Oct 2007, 11:19
Location: Sjön Viken Götakanal
Contact:

Post by m/s munter »

har ju skydds-trafo såklart!! sen kan man ju alltid skrämma plåtmasken med tax-gas så den inte sprider sig.. eller smörja med linolja så den får klet i käften.. :roll:
Shipwright
Posts: 52
Joined: 24 Nov 2007, 11:21
Location: Stockholm

Post by Shipwright »

Rätta mej om jag har fel men har inte a-slupar avbärarlister av trä som det brukar växa tussilago i, lite som balkonglådor på sidorna....... :P
User avatar
m/s munter
Posts: 642
Joined: 14 Oct 2007, 11:19
Location: Sjön Viken Götakanal
Contact:

Post by m/s munter »

ja istellet för att byta dom kan man ju odla nya på plats!! jag har knökat in en lärk-kotte på varje sida och hoppas nu på underverk :o
annars skulle man kanske göra listerna i massiv teflon.. eller uretan!! underar vad det kan kosta! får kolla med dom i m-stad.. ne vafan de ska vara orginalstuk! trä o järn. kan ju itnte sätta gummi på krigaren :P det är ju inge skönt..
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

Post by Nico »

Shipwright wrote:Jag gillar folk som har bra lösningar, spikpistolen är onekligen en sådan.
Jag väntar med spänning på att få se båten här på ostkusten.
Det finns säkert någon som vill betala hutlösa pengar för en sjönära lägenhet längs Stockholms kajer om ägaren tröttnar på kompostering till sjöss!
Hehee lägg namnet Anni på minnet ;O)
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

Post by Nico »

Shipwright wrote:Rätta mej om jag har fel men har inte a-slupar avbärarlister av trä som det brukar växa tussilago i, lite som balkonglådor på sidorna....... :P
Hehee med rätt gössel o kärlek så ;O)
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Shipwright
Posts: 52
Joined: 24 Nov 2007, 11:21
Location: Stockholm

Post by Shipwright »

När jag la namnet Annie på minnet så uppenbarade sej en ny infallsvinkel.
Min far med några vänner köpte Annie från fiske på 60-talet och hade henne några år som semesterbåt innan de tröttnade på läckande däck och gammal encylindrig Bolinder, de sålde henne liggande på Gullbergskajen och där är hon kvar än så länge.
Kul att se hur hon kommer att gå till historien. :D
User avatar
m/s munter
Posts: 642
Joined: 14 Oct 2007, 11:19
Location: Sjön Viken Götakanal
Contact:

Post by m/s munter »

vilket kul sammanträffande! inte illa av "tjejjen" att kämpa mot possiedons 3-udd.. kanske är hon behandlad med "roudupp" för att rötan inte ska växa... idag är det fan guppigt i munter. N-osten slickar flytbryggan med nordsjö-vågor som fryser på och tynger ner ena halvan av bryggan så den får slagsida.. går man ut så glider man ner i djupet :o

jag har fått en bra kontakt med nya turistchefen i lid/götene en brutta som tidigare va chef på maritiman i götet... ska se vad ja kan styra upp..
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

Post by Nico »

Shipwright wrote:När jag la namnet Annie på minnet så uppenbarade sej en ny infallsvinkel.
Min far med några vänner köpte Annie från fiske på 60-talet och hade henne några år som semesterbåt innan de tröttnade på läckande däck och gammal encylindrig Bolinder, de sålde henne liggande på Gullbergskajen och där är hon kvar än så länge.
Kul att se hur hon kommer att gå till historien. :D
Sedär...det var verkligen en ny infallsvinkel ;) det är därför Anni är helplastad på toppen...hehee så det är din late far o hans vänner som sett till att skrovet hamnat i såpass dåligt skick..men som man säger gammalt skit går igen*asg*...nu får ni tillbaka den...hälsa farsan med vänner att om dom behöver uppleva några nostalgiska stunder med Anni så here she comes again ;O)
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
User avatar
m/s munter
Posts: 642
Joined: 14 Oct 2007, 11:19
Location: Sjön Viken Götakanal
Contact:

Post by m/s munter »

g a r v :lol:
nu ska ja gå en storm-rond i hamnen o kolla om alla andras skit sitter fast.. så man slipper vakna av att mudderverket slitit sig och rövknullar mig :roll:
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

Post by Nico »

m/s munter wrote:g a r v :lol:
nu ska ja gå en storm-rond i hamnen o kolla om alla andras skit sitter fast.. så man slipper vakna av att mudderverket slitit sig och rövknullar mig :roll:
Hehee...de skulle nog bli förstasidesstoff i alla dagstidningar ;)
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
theuno
Posts: 40
Joined: 08 Jul 2008, 19:22
Location: Dalsjöfors

Post by theuno »

jag är nyfiken om anni har lämnat gullbergskajen änu??
theoneanduno
User avatar
m/s munter
Posts: 642
Joined: 14 Oct 2007, 11:19
Location: Sjön Viken Götakanal
Contact:

Re: reparation DeLux..

Post by m/s munter »

ligger Anni kvar på Gullbergskajen?? eller kom den fram..??
Post Reply