Brand och ljudisolering

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Brand och ljudisolering

Post by kapstans »

HEJ

Är det någon som har erfarenhet av brand och ljudisolering?

Enligt sjöfartsinspektionen skall vi använda "fire slab" för marint bruk som skall klara A60 samt samtidigt ha en ljudisolerande effekt. Jag var inne och kikade på Parocs hemsida och visst fanns det en massa olika fire slab typer men jag blev inte riktigt klok över vilken kvalitet man bör välja, någon som vet?

Vidare är det någon som lagt in fire slab och som känner till konsistensen på denna isolering, är det styva skivor eller mer formbar isolering.

Vilka säljer också den billigaste och givetvis rattmärkt produkt?

Vore glad för synpunkt!!!
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

Re: Brand och ljudisolering

Post by Nico »

Ta kontakt med Erkki på Sprefix (www.sprefix.se) han är den som har marknadens bästa metod för isolering både brand och ljudmässigt.//Nico

bla har
SpreFix™ S har blivit godkänt som brandisolering, A-60 Däck och A-60 Skott, av Det Norske Veritas (DNV).

SpreFix™ har testats och godkänts enligt IMO/ISO-bestämmelserna som har hårdare kriterier/ villkor än BS/ASTM.



kapstans wrote:HEJ

Är det någon som har erfarenhet av brand och ljudisolering?

Enligt sjöfartsinspektionen skall vi använda "fire slab" för marint bruk som skall klara A60 samt samtidigt ha en ljudisolerande effekt. Jag var inne och kikade på Parocs hemsida och visst fanns det en massa olika fire slab typer men jag blev inte riktigt klok över vilken kvalitet man bör välja, någon som vet?

Vidare är det någon som lagt in fire slab och som känner till konsistensen på denna isolering, är det styva skivor eller mer formbar isolering.

Vilka säljer också den billigaste och givetvis rattmärkt produkt?

Vore glad för synpunkt!!!
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
Post Reply