Isbrytning i Bottenviken.

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
arkki

Ymer

Post by arkki »

Igår såg jag att Ymer var på "Bondenleden" söder om Holmsund. Nu idag är hon någonstans nära Husum/Ö-vik. Är Ale kvar där också, eller hur är läget?
Den fattiga mannens AIS = utsikttorn på Holmsund + kikare+ bra väder = Kvarken AIS Live :D :lol:
Börje Åström

Post by Börje Åström »

Kolla här i stället! Det blir så kallt om öronen att klättra i torn varje dag. :lol:
http://aisfree.aislive.com/Influx.aspx
Du hittar fler på den här sidan under: Fria AIS sidor.
arkki

Frej i Holmsund

Post by arkki »

AISfree funkar ju också när det snöar ute :) Det gör inte min Kvarken AIS live :lol:
Här hittar man ändå några nya bilder av Frej i Holmsund 13.3-07 :)
http://spaces.msn.com/arkkipics/photos/?_c02_owner=1
arkki

Ale på Kvarken

Post by arkki »

Enligt AISLive finns ALE också på Kvarken nu och inte så längre borta från Frej. Kronö jobbar också i Holmsund. Är det redan så lätt med isen på Husum/Ö-vik att Ale har kommit till Kvarken, eller varför ligger hon där nu?
Tänkte bara att kan det vara ALE som ska bryta rännan för Holmöfärjan Helena Elisabeth på måndag eller onsdag? Det brukar vara Kronö som bryter rännan. :)
Börje Åström

Post by Börje Åström »

Frej och Kronö är just nu på väg norrut i Västra Kvarken och det är väl ett vårtecken, så gott som något, för alla Holmöbor!
arkki

Ale

Post by arkki »

Ale är fortfarande på Kvarken, men ligger nu lite närmare Norrskär än Holmön. Kanske väntar på något fartyg där? :)
Husum

Husum

Post by Husum »

Godmiddag.
Det är ganska isfritt i och utanför Husum nu för tillfället, men det behövs ju bara en vindkantring så är säkert isen tillbaka.
Hälsn.
Håkan Sundström
Husum

Husum

Post by Husum »

Hej.
Jag besvarar mig själv om isläget i Husum, det har drivit in tät is i inloppet till husum igen, men hamnbåten Kämpe verkar klara upp det hela själv.
hejdå
Håkan Sundström
Post Reply