Gammal bekant
- Arne Timmerling
Gammal bekant
Var i Göteborg i veckan och då dök det upp en gammal bekant med massor av svensk historia. Trodde inte mina ögon när jag fick se Baltic Breeze med Panama flagg.
- Attachments
-
- Baltic_Breeze.JPG (137.23 KiB) Viewed 16590 times
Kul att se en sådan oldtimer i trafik. Det är tydligen ett företag som heter Marin way AB som äger fartyget. Detta bolag driver ytterligare ett fartyg som man kallar Baltic Wind Imo no 7013721.
Jag frågar mig bara om det verkligen kan bli någon ekonomi att köra dessa mycket små fartyg med dagens kostnader, de är ju heller inte pur unga till åldern.
Jag frågar mig bara om det verkligen kan bli någon ekonomi att köra dessa mycket små fartyg med dagens kostnader, de är ju heller inte pur unga till åldern.
-
Gammal bekant
Som sagt var roligt att se gamla Vänerfjord i fart igen. Låg ju flera år för renovering i Ronnebyhamn. Verkar ha mycket att göra. Har senaste tiden setts bl.a. i Trelleborg, Varberg, Kristinehamn och Rostock. Ägarnas affärsidé kan ses på www.sescania.se/mw/foretaget.asp
- Arne Timmerling
-
Re: Gammal bekant
Vi har "maskintelegrafen" på sakta fram, men det är en lång väg att få Breezen till traditionsfartyg!
Vi får se vad Sjöfartsinspektionen har att säga när dom är ombord.
Tanken är att köra skrot (& folk som vill åka med) till Tyskland 1-2 reser i månaden så det kommer in pengar till drift & underhåll.
Som sakt lång väg.
Vi får se vad Sjöfartsinspektionen har att säga när dom är ombord.
Tanken är att köra skrot (& folk som vill åka med) till Tyskland 1-2 reser i månaden så det kommer in pengar till drift & underhåll.
Som sakt lång väg.
Mycket trevligt initativ, hoppas verkligen ni lyckas genomföra det utan att få allt för många avvikelser från verket.
Hej Göran
Jeg har set Jolanda ( ex.svend dammann ) i Malmö er det og en der høre til rederiet ?
Hilsen Niels stummann
Jeg har set Jolanda ( ex.svend dammann ) i Malmö er det og en der høre til rederiet ?
Hilsen Niels stummann
-
Jolanda har dessvärre nyligen blivit upphuggen i Frederikshavn.
-
nej dom har kvoten full med gamla båtar!
-
Vi väntar på på svar från en del varv ännu!
jag är väll dö innan detta blir klart
jag är väll dö innan detta blir klart
Så Jolanda finns kvar?
Hon ser trevlig men lite rostig ut.
Är hon helt slut eller bara inte lönsam längre?
Finns det fler bilder på henne?
Vad är skrotvärdet på henne?
//Mattias
Hon ser trevlig men lite rostig ut.
Är hon helt slut eller bara inte lönsam längre?
Finns det fler bilder på henne?
Vad är skrotvärdet på henne?
//Mattias