Såg bilden från Mul10 som ligger i Enköpingshamn. Jag har bott där ett par veckor. Litet speciellt fartyg då hon var kustjägarnas första stabsfatryg 1957-60. Det finns några bilder från den tiden i båten
Luktar mycket maskin/diesel i båten men maskinerna funkar och hon kan segla för egen maskin och på egen köl
//Wictor
MUL10.JPG
- Skepparättling
- Posts: 994
- Joined: 16 Nov 2005, 02:05
- Location: Forsaviken
Re: MUL10.JPG
Den som har 2 miljoner över kan få lukta på brännoljedoften hur mycket den vill:
http://www.blocket.se/uppsala/Fartyg_Ho ... ?ca=14&w=3
Har absolut ingen provision på försäljningen utan tycker bara det är kul att ha koll på flytetygen...Att hon gästspelat på Vättern bidrar till intresset.
http://www.blocket.se/uppsala/Fartyg_Ho ... ?ca=14&w=3
Har absolut ingen provision på försäljningen utan tycker bara det är kul att ha koll på flytetygen...Att hon gästspelat på Vättern bidrar till intresset.
Mvh
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Anders
Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
- Wictor Phalén
- Posts: 6
- Joined: 23 Oct 2005, 12:48
- Contact:
Re: MUL10.JPG
Tack Skäpparättling för info. Jag har inte sett den.
Efter Mul 10 fick kustjägarkompaniet Bvb 66 som är en bevakningsbåt ur 60-serien. Det finns 70-serie och annat senare. Nackdelen med alla gamla 200-båtar och 60-båtar är asbestisoleringen. Det renoveradesett antal 200-bätar som också asbestsanerades och fick 2 maskiner istället för 3.
66:an köptes in och ombyggdes även hon till en bobåt som låg i Bromma många år. för 3-4 åre sedan flyttade ägaren med båten till Irland där hon såldes. Skall försöka ta fram lite info om henne.
/Wictor
Efter Mul 10 fick kustjägarkompaniet Bvb 66 som är en bevakningsbåt ur 60-serien. Det finns 70-serie och annat senare. Nackdelen med alla gamla 200-båtar och 60-båtar är asbestisoleringen. Det renoveradesett antal 200-bätar som också asbestsanerades och fick 2 maskiner istället för 3.
66:an köptes in och ombyggdes även hon till en bobåt som låg i Bromma många år. för 3-4 åre sedan flyttade ägaren med båten till Irland där hon såldes. Skall försöka ta fram lite info om henne.
/Wictor