Jag undrar om det är någon som har en bild på Motorfartyget Skoghall VII, reg nr 6080 ,som sjönk efter en kollision i Vänern 1922 .
jag hittade det här vraket för ett par år sedan och har tagit för givet att det är Skoghall !
främst beroende på platsen !
Men !! nu har tydligen Vänermuseet skrivit vitt och brett om att "man hittat " Skoghall när man sökte efter "NORE"
en ångare som sjönk 1922 !!! Den ligger lflera kilometer därifrån !!
Jag tar alla uppgifter som kommer från Vänermuseet med en mycket stor nypa salt !!!

vissa uppgifter stämmer absolut inte in på detta vraket ! troligen bara fantasier från museet ?
men jag blir ändå osäker !!

kan det vara ett annat vrak på mina bilder ??
Skoghall var 27 meter lång ... vraket här har två master och två lastrum .....
Skoghall var en motoriserad lastpråm ...........
den övre bilden visar fin siluett av båten på båda sidor i bilden beroende på att jag lyckades köra perfekt rakt över den i längdriktningen
jag har tyvärr inget foto på Skoghall ,och inte heller på Nore , men det finns ju faktist vrak som inte är officiellt kända även i Vänern !!
Kan ju tyckas att det går att se på Vraket ,,,,,, jo .... men här är 33meter djupt ,låter ju inte så farligt !
men detta är i Vänern != fullständigt becksvart ! mycket dålig sikt ! Iskallt !
inte lätt hitta dykkompisar som ger sig ner där !! så det är mycket som ska stämma när jag ska dit ! inte minst vädret !!
så nu är frågan ! har någon ett foto på Skoghall VII ?
Mvh Klas