Ser fram mot "nästa avsnitt" av Er förnämliga serie från Södertälje.
Hoppas att det går bra för Lodbrok och gänget med dyktalblyften.
Det är en utmaning att störa trafiken så lite som möjligt och ändå
hinna uträtta det man måste
Mvh sleipner
Hej Ture Jag vill minnas att det var just som du beskrev och att jag hade ett finger med i spelet, så när det blev dags att göra arbeten igen så skrevs det in i kontraktet att arbeten fick ej utföras med fartyget hängandes i kran ,travers eller annan ovanlig metod. Så mycket för nytänkande Vore kul att höra av dej Hasse Möller
sleipner wrote:Hej,
Enligt uppgift från sk. säker källa klarade Baltic Mamout 200 ton.
Vart han har tagit vägen, lär vi snart få veta...
Mvh Sleipner
Jaha så fick ett stycke industri historia smaka på egen medicin...
Knappast ett lyft i ordets positiva mening. http://www.jatob.dk/Flydekran.htm
Mvh
Anders Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Mvh
Anders Ättling till skeppare Arvid Pettersson på bla Galeasen Don Carlos av Harge. Och Daniel Engdahl skeppare bla på Galeasen Carl Gustaf av Harge
Jo Mammoth skrotades i Fredrikshavn, En av delägarna? North Contractor AB gick enl uppgift i konkurs i oktober 2007,men den andra ägaren företaget Baltic Mammoth Oskarshamn är fortfarande aktivt.
Tråkigt att Mammoth skrotades, men undrar vad kilopriset för skrotet blev
Hittade två bilder till .. när jag var om bord så fans det olika tavlor på vart officerarna ,brandmännen eldare osv vart dom skulle .. gamla ångmaskiner i delar vinschar ja det mesta av det gamla samt ett nyare dieselelverk på tror det var 1500 hk minns inte om det var en MTU rätta mig om jag har fel ..
Attachments
Frans michael Till Höger Alfons Håkans Panda och Fram.jpg (32.87 KiB) Viewed 9786 times
OJOJ intresant att höra vore kul om man skulle få nån sammanstälning av Mammuts Historia likt de Lars har på Bogserarna själv har man ju hört något om att den haft råolje motor mm ochså