Satt på förmidagen och väntade på några mail.
Passade på att ringa sjöfartsregistret och kolla upp SEDM Frans-Michael?
Ägare är sedan 2010 08 23 Noås Nordmuddring AB.
Har inte dom konkursat på grund av inkompetenta ägare och ledning?
jo det har dom 2010 08 30.
Rykten gör gällande att F.M. bogserats till Grenå Danmark för upphuggning?
Det kan dom inte gör fören dom inkommit med en ansökan om skrotning eller fösäljning till annat land och då skall dom även sända in dom två pantbreven på 500,000:- st så att vi kan döda dessa och det har inte inkommit några sådana handlingar till oss.
Men med det ryktet sjöfartsverket skaffat sig är det någon som bryr sig i vad ni tycker vill man fuska så är det är väl bara att medela att man lagt upp fartyget för underhåll tills vidare och meddelar er när man skall ta det i drift igen sedan är det väl bara att pysa iväg dit man skall måste vara svårt att
kontrolera för er del om ägare inte är anträffbar?
Men enligt dom uppgifter vi har så är ägarna Noås Nordmuddring AB.
Om vi utgår ifrån att era uppgifter i registret är riktiga och att ägarna är/var Noås Nordmuddring AB med Reg.nr.som gått i konkurs 2010 08 30 och då rimligen borde i dagsläget var avslutad eller?
Jo det borde den nog vara.
I det läget borde väl inte Noås Nordmuddring AB med samma Reg.nr. stå som ägare för dom finns inte längre som bolag med det Reg.nr.?
Det är nog riktigt att det bolaget blir avregistrerat.
Om man då följer era lagar och föreskrifter så skall det inom en månad registreras ny ägare/förvärvare av fartyget eller?
Så är lagen och reglerna.
Jag tycker det finns en viss likhet mellan den omtalade Flygande-Holländarn som sjömän mötte i dimman och Frans-Michael som är vilse i Cyber Rymden mellan konkursförvaltare och sjöfartsregistret eller där han nu svävar fram, synd om dom tjänstemän/kvinnor, som skull råka kolidera med denna Norrlands Gigant?

joo det är det nog men vi får ha plåster till hands, men det som finns i registret i dagsläget är att SEDM Frans-Michael ägs av Noås Nordmuddring AB.
Tror du att det skett någon förändring om jag hör av mig om en månad?
Det har jag ingen uppfattning om.