jeppe wrote:Rätta mig gärna om jag har fel.Har inte beställare och utförare ett kontrakt som skall utföras???
Om Ola vill ta rätt på vraket bör dom kontakta skrotvarvet i Danmark eftersom dom är sista instans i befintlig uppgörelse.
Tror inte det är några problem att köpa loss fartyget för en vettig peng då det trots allt kostar slantar att kapa ner ett fartyg.
Bogsering till Norge blir ju kortare från Fredrikshamn än från Sthlm.
Kommentaren att dra den genom kanalen lämnar vi därhän då den inte förtjänar vidare diskussion.
Den som kan motsäga eventuell försäljning är den som beställt skrotning, dvs kronolle.
Tror dock inte att kronolle har några synpunkter om inte eventuell köpare får för sig att bogsera upp den till Ekerö igen.
Jeppe
Vad jag kunnat läsa mig till via deras hemsida och FB, så är företaget i hamn. Dels finns en ö.k. med ägaren och dels en med Kronkalle.
Dom har, vad jag förstår, gjort upp en deal med alla inblandade.
Så, kort och gott, hem till Norge...
Danskarna har än så länge inte lagt ut ett öre, och får dom sen en liten gratifikation för besväret så.......
De danskar jag har träffat under mina resor har aldrig varit omöjliga.... handlar bara om antalet Tuborg.