olofh wrote:Vraken får troligen sin sista vila i Karlstad. Vet inte varför, kanske det är billigt med
båtplats, ursäkta gravplats kanske är det rätta ordet.
Bra att Kronofogden tog över från ett stillasittande Karlstads Kommun.
Fick en fix idé och gick in och kollade i Sveriges Skeppslista för 2013 och tittade på vraket BJÖRG.
Man måste småskratta. Ägaren heter Lennart Pierre Olof Carlsson 57 år adress i Karlstad. När jag sökte
vidare på detta namnet så kom detta fram och jag var tvungen att dra på munnen eller vad tycker ni. Ägaren har en firma som har det perfekta namnet: LC DYKARSKOLA.
olof
Kan väl lägga till att Lennart Carlsson står som ägare till "AILA" som ligger på LURÖ.
När det gäller "DOLLY" så är det också lite lustigt ägarskap. Ägaren står för en firma som bedriver
TRÄ och MARINDESIGNE. Undrar om han tar med blivande kunder till "DOLLY".
olof
Eftersom "MAINAU" nu har gått hädan så blir det en båtplats ledig. Det är
rena VRAKPRISET för platsen. När det gäller upptagning av farkosten så
är denna gratis eftersom KRONOFOGDEN och KARLSTADS KOMMUN står för
denna kostnad.
Först till kvarn som det brukar heta, platsen är omtalad och många vill ha den.
olof
zoroaster wrote:Oj fasen full fart i maskin kommer. Står dom för bottenmålning också???
D
Bäste D, när Karlstads Kommun kan kasta ut 1.000.000 kr på vad som de kallar
konst. Ja det är sanning, det är en cykelbana som en konstnär har målat konstigt streck på
kostnad 1 mille.
Kommer du hit med farkosten så garanterat att Karlstad Kommun betalar
bottemålning. Troligvis slipper du göra arbetet själv för de kommer att anlita en konstnär som ska
göra jobbet så du slipper detta arbete.
Om de anlitar en konstnär så blir det extra dyrt det är väl så Karlstads Kommun jobbar
med våra skattepengar.
olof
Oj dra på trissor vilka cykelbanor , men hur cyklar man nykter. På lyset fattar jag att det bara är att följa linjen,
Ska ta upp det med vår nye konst och museichef. Han tycker det här med statyer är dötrist.
Jag lägger till uppföljning över vad som skett i frågan om kommuners och myndigheters rättigheter att hantera vrak och ägarlösa båtar. En rapport från Riksdagens Utredningstjänst i okt 2015.
Jag ser saken som rätt bekymmersam eftersom dessa som inte sköter sina båtar skapar ett dåligt rykte för alla dem som vårdar sina båtar. Likväl skyr kommunerna båtar som pesten då det gäller kajplats...